Friday 28 November 2008

Kenangan di ILPP

Assalamualaikum,.... semua,

Aku baru jer balik dari ILPP....Ada kursus DCS la... yg pergi antaranya Jaya, Cek Mus, Stopa (Komeng), Pok long dan ramai lgi... 15 org semua... duk kat Primula... sbb cuti skolah... semua hotel dah penuh... so jauh jugalah perjalanan kitaorg tiap2 pg ke ILPP tu... tp seronok juga... menikmati panorama kuala trg waktu pg, hehehee...

Instructor En. Nordin Kelling... masa batch kita (intake 16), dia attachment ke Carigali... tp sapa2 yg join distilllation training thn 2001, sure kenal kut... yem mungkin dan kut ngan dia... dia mmg ngajor instrument.... bangunan kayu tempat asrama kita dulu, totally dah takde... replaced ngan bangunan batu... aku tgk mcm tak bnyk jer asrama baru tu... tapi kalau tak silap aku 3 tingkat kut... kalau zaman kita dah ada bangunan 3 tkt tu, dah lama mat sabu terjun bunuh diri kut... hehhee...

Tp makan kat kantin lama kita tu, mmg best giler... mcm makan kat hotel... serius... fully aircond... bersih... ada pelayan... makanan tak bnyk jenis tp sedapnya mengalahkan makan kat primula siot... sepanjang aku kat situ, mmg tak nampaklah kelibat student kat kantin tu... mungkin untuk staff dan set2 yang g training je kut... so taklah crowded sgt... surau lama dah jd asrama... dan aku rasa semua org tahu yg ILPP dah ada masjid baru...

Ada bangunan baru tgh buat... untuk set2 program diploma... aku tak sure dia open ke tak utk set2 kita ni... kalau ada, menarik jugak... nak ambik electrical pulak ker... senang jugak aku nak repair2 wiring kat umah aku ni... takdelah nak harap ke man toba lagi heheee...

Aku dan jugaklah jumpa instructor2 kita dulu tu... antaranya othman ngah, ustad zul, anuar electrical, dan beberapa lagi... saidin je yg aku tak jumpa... aku sempat juga lah sembang ngan en. nordin pasal saidin tu... dia kata saidin tu actually baik orgnya... mmg disenangi dan disegani oleh ramai kawan... dia treat kita mcm tu bukannya apa, dia nak kita ingatkan dia sampai bila2... mmg pun, cuba kalau kita fikir skrg sebut je saidin, automatik kita terbayangkan dia... kalau lecturer lain puas kita nak ingat muka dia... kan, kan... saidin pernah gak cite yg ada set2 ni, yg ejek, maki, mencarut, dan yg paling brutal sekali ajak member nak pukul dia masa jumpa kat luar ILPP... apalah diaorg ni... sampai ke tahap tu... aku walaupun tak suka cara dia, tp nak maki pun tak sampai hati... tak eloklah mcm tu... so sama2 lah kita fikir... kerana instructor2 dan saidin lah kita berada ke tahap skrg... ada yg ke qatar, kuwait, talisman dan merata2 lagi....

So sampai disini jelah pengalaman aku sepanjang seminggu di ILPP... see u in next time...

1 comment:

mhaziqmuqri said...

betul...betul..cayalah sama ayinz..